29 december 2006

Mellandagsrea - vilken pärs!

Jag läste en gång en beskrivning av vad en riktigt vacker tjej är. Hon kan festa i tre dygn i rad, vakna bakis, osminkad och sliten och fortfarande lyser det om henne...
Vackra ord, men den där supertjejen skulle nog också se ut som roadkill om hon gav sig ut på äventyr i mellandagsrean. Med andra ord, mellandagsrea är bannemig inte kul. Jo, vissa kläder kan vara lite kul men det kändes rätt tråkigt. Inget speciellt. Jag hittade ingenting som var super just för att det var rea, det jag hittade hade jag lika gärna kunnat leta upp någon dag då det inte står 2 pers/cm2 på H&M. Men iallafall, för att sluta klaga, jag hittade det jag skulle.
Ett par underbara skor på Din Sko, jag har velat ha dem sedan första gången jag såg de små (stora, okej, jag har 41 i dem) snyggona.
Dessutom var jag duktig och köpte både tjocka, svarta strumpbyxor och två t-shirtar.

Mamma står här utanför, hon gör sig iordning för att gå på fest. Hon är så söt! Hon går nästan aldrig på fest, och nu står hon här och oroar sig för ifall hon borde tagit med eget vin och ojar för att hon kommer komma försent osv. Det är roligt att hon ska ut och göra nåt skoj, för man märker verkligen att hon tycker det ska bli kul. Festen är dessutom för en av hennes gamla vänner, så det blir lite återträff också.

Nu ska jag kolla lite efter nyårskläder i mitt rum och fundera över om jag ska sy något nytt.

Inga kommentarer: