20 mars 2007

Tips för tråkiga dagar.

Eftersom jag har utnyttjat min bärbara dator till max de här senaste dagarna så har jag några tips för när man är sjuk och inte kan komma på något att göra. Dessa sidor är perfekta att kolla in då, om man är lika intresserad av sånt här tjafs som jag är.

Hotspot
Duktig, duktig bloggerska. Definitivt min favoritblogg.

Elle.com

Mycket mer roligheter än den gamla, rätt kassa sidan. Nu kan man verkligen gräva ner sig länge
och om man inte nöjer sig med den svenska sidan kan man alltid kolla in elle.com också!

Style.com
Man kan söka efter visningar, kändisar, modeller, fester... You name it! Underbara bilder att titta på, om man inte får nog av vackra människor/kläder kan man nog få sitt lystmäte på style.com.

Hanna Fridéns blogg

På samma spår som förra meningen, kan man inte få nog av vackra människor är Hanna Fridéns blogg ett måste. Jag låter antagligen som värsta stalkern, men hon är fullkomligt supergaletsnygg. Dessutom skriver hon schysst om ett rätt händelserikt liv. Klicka in, nu!

Någon av alla dessa internetbutikerna.
Ellos, asos, H&M, net-a-porter, shopaholic, topshop... Det finns hur många som helst och man behöver inte titta in bara för att köpa. Inspireras, gör kollage, dissa, hissa, gör vad sjutton du vill. Outsinliga källor av kläder finns iallafall på dessa hemsidor. När man klickar runt på de billigare är det dessutom kul, för om man hittar något man verkligen gillar har man oftast råd att klicka hem det.

Sysidan.se
Om man tycker om att sy så är sysidan riktigt rolig. Det finns album (som man kan digga även om man inte syr själv) , fyllda av saker folk har gjort själva. Tyvärr tycker jag att det är lite mycket quilt, nallar och bebiskläder men det är ju bara för att jag intresserar mig för annat. Och det finns annat än det också! Dessutom har de ett riktigt bra forum, där man kan fråga trevliga människor om massa sömnad-, sticknings- och andra handarbetesrelaterade saker. Gå dit!

Jag tar jättegärna emot fler tips på roliga sidor man kan hänga på. Nu är jag ju mästaren på multi-tasking, med en bärbar dator, tevetittande och det rätt ständiga ätandet lagt tillsammans!

2 kommentarer:

Mickan sa...

Tack för de braiga tipsen!!

Anonym sa...

TACK :)