17 april 2007

Halsband och komplimanger.


Gulligt papegojhalsband från Forever21. Fåglar är så tacksamma att inspireras av och avbilda, de är så vackra och lätta och fascinerande. Dessutom kan de vara så löjligt coola, som typ ugglor. Vem älskar inte ugglor?

För övrigt så har jag fått två komplimanger på kort tid, gällande min klädstil. Den ena var söt, "Du har så himla många fina klänningar jämt!" och den andra var väldigt välkommen; "Du har verkligen en egen stil, och så fina kläder". Den var välkommen eftersom jag har varit litesådär skeptisk till mig själv och undrat hur jag egentligen ser ut. Inte rent utseendemässigt, sådär, men ifall jag bara ser ut som ännu en kopia. Och ifall det var så kanske jag inte skulle ändrat det, eftersom jag trivs med mitt utseende och mina kläder som det är, men det är ju alltid skönt att inte höra att man är del 32 av äcklig grå massa. Typ.

(Idag har jag på mig ett pärlhalsband som armband på ena armen och ett slitet gammalt svart spännesarmband på den andra. Känner mig underbart kontrastig, så som det ska vara.)

2 kommentarer:

Mickan sa...

Finfint halsband!
Kul med kompimanger...det kan man aldrig få för mycket av!

Anonym sa...

Du är finast :)Du förtjänar många komplimanger.