23 april 2007

Pre-löning-runda.

Idag tog jag en liten sväng på stan på vägen hem från skolan. Gick längst götgatspuckeln och tittade in på Monki, Weekday, H&M och BikBok. På Monki hittades en helt underbar klänning, rödtonad beige (som ljusaste rosa som nästan inte är rosa) i tunn jearsey med tunna flät-detaljer. Inte mer än 300 pix gick den på heller, så jag har små funderingar på att kanske köpa den på onsdag, då det är lön. Självklart fanns det massa annat fint på Monki, bland annat en cool satinjacka som inte heller kostade mer än 300 och snygga jeans (såklart).
På Weekday hittade jag en snygg svart klänning med djupa ärmhål, som skulle vara så fruktansvärt het med ett tunt vitt eller lila linne. Kostade 300 vill jag minnas... (anar ni ett mönster?)
H&M hade förstås en massa fina saker, bland annat en galet söt svart klänning med fickor och rynk under bysten, faktiskt inte i mjukismaterial, utan i finfint tyg (vet inte riktigt vilka fibrer) med lite textur. Tror den kostade runt 250:-. Hittade utöver klänningen en fin virkad bikini, eller ja, underdelen var fin, överdelen såg lite slarvig ut. En underbar silverprickig grå klänning med söta fickor fångade min blick, likaså ännu en beige klänning, denna i annat utförande än Monki-klänningen dock. Den var stadigare och hade fickor och var allmänt finfin.
På BikBok hittade jag en klänning med paljetter som jag föll för, likaså en liten miniväst/bolerosak med massa paljetter. Lite olikt mig, men det måste vara på ett visst sätt för att paljetter ska funka och nu gjorde de det. Underbart.

Nu får jag hålla ordentligt hårt i pengarna den här månaden, har flera studentskivor att gå på och måste betala två Ellosbeställningar som nästan blir 1000:- tillsammans och en Elevenbeställning på 674:- Skivorna är kul men beställningarna hade jag gärna låtit bli att behöva betala...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men skivorna blir party party :) Och du ska absolut köpa monkiklänningen anser jag.

Mickan sa...

mm varför är det så svårt att hålla i pengarna?:)