11 juli 2008

Underlandsdrömmar.

Satt och tittade på bilder från modeveckan och Minimarkets korthus gjorde mig alldeles konstig i huvudet. Jag vill ha min Fågel här och så vill jag gå ut i skogen och ramla ner i en annan dimension med honom. Jag vill hamna där det finns konstiga saker, jättestora korthus och tyg överallt. Jag vill promenera över stora shackbräden med honom, klättra i jättestora gamla ekar och, när vi sitter högst upp, märka att löven är gjorda av marsipan och bara frossa. När vi går över en äng ska gräset vara som en stor studsmatta och vi hoppar och studsar, skrattandes. Tillslut blir vi trötta och lägger oss ner på det böljande gräset och kysser varandra.
Vi plockar blommor som sjunger och jag hittar klänningar, hängandes från grenar, och jag får dem allihop.

Lsd-tripp, någon?

Inga kommentarer: