28 december 2006

Förkyld mellandagsrea

Efter några dagars ordentlig förkylning vågade jag mig ut i det löjligt milda vintervädret för att kolla runt på mellandagsrean. Jag hittade en finfin manchesterjacka på H&M men den var alldeles för kort i ärmarna på mig och det fanns bara en enda storlek kvar (iallafall på Götgatsbacken.) Hittade också en väldigt söt kavajliknande sak, med volangkant och korta ärmar (som faktiskt skulle vara så korta). Tyvärr var den förstor, trots att jag brukar vara nöjd med överdelar i strl 38. Eftersom jag redan stått i kö till provrummen en gång, så orkade jag inte stå där med febersvallningar och täppt näsa igen.
Så, det blev alltså ingenting köpt idag. Ska dock ut och leta med Sara imorn igen, så det ska nog lösa sig.

Idag, dagen till ära, hade jag på mig min nysydda klänning (sydde den igårkväll). Tyvärr har jag ingen kamerasladd och kan inte visa hur den ser ut men den har iallafall en vit bystdel med tunna svarta ränder och sen blir den stor och fluffig i rutigt svart+vitt tyg. Den har två fickor också, och den är rätt kort. Mycket söt, om jag får säga det själv :) Till det hade jag svarta tjocka strumpbyxor, mina älskade dinsko-stövlar och en tråkig svart jacka från H&M. Jag måste verkligen köpa en ny.

Inga kommentarer: