17 juli 2007

Hösten!

Nu längtar jag verkligen efter hösten! Inte minst för de vackra färgerna och myset som kommer av att det är mörkt på kvällarna. Men självklart ligger kläderna och skorna nära till hands. Nu när sommarn har pågått ett tag så börjar jag längta efter förnyelse och då känns hösten fräsch och trevlig. Tänk en promenad i en krispigt kylig höstdag, med solen strilandes genom de oranga löven, iklädd en tight kavaj med en stickad tröja, en kort klänning med tjocka strumpbyxor, ett par gråa ankelboots och en tunn lång halsduk virad många lösa varv runt halsen. Om det blir tillräckligt kallt kanske det passar med ett par kortisvantar (mitt uttryck för vantar utan fingrar), och eventuellt också en fin liten mössa. Och en fin väska och antingen ett trevligt sällskap eller en underbar låt i hörlurarna.
Hösten inspirerar mig så oehört. Och så ska jag till Paris i Oktober. Jag kommer vara så ohemult (hah!) inspirerad att jag spricker. Under-underbart!

Bild: http://teachers.splinder.com/archive/2005-10

Inga kommentarer: