07 juli 2007

Modeller inspirerar.




Min syster frågar mig om jag är lesbisk med jämna mellanrum, eftersom jag alltid påtalar hur vackra vissa tjejer är och sitter och googlar/style.com-ar/supermodels.nl-ar modeller mest hela tiden. Mitt svar borde nog vara att jag inte alls är lesbisk, men jag har en enorm fascination för vackra kvinnor och säkert blir minst lika upphetsad (på det icke-sexuella sättet) när jag ser en skönhet som en heterosexuell kille/gaytjej. Istället för att blodet rinner till ett sydligt organ så rinner min inspiration upp i hjärnan och jag vill smycka henne, klä henne i kläder. Passa mönster och skärningar till hennes kropp, passa färger till hennes hudfärg, hårfärg, hennes uttryck. Därför blev jag helt galen när jag såg denna übervackra varelse, Cintia Dicker. Hennes fräknar, så fenomenalt fina, som små leopardfläckar på ett fulländat ansikte. Och håret, det där fräknigt rödoranga håret som jag alltid har velat ha. Har varit jättenöjd med mitt hennaröda hår i månaders månader nu, men när jag ser hennes hår känner jag hur min livslånga längtan efter glänsande morotslockar och löjligt söta fräknar bara växer och växer. Fräknar är så sött, men det coolaste som finns är fräknar och supersotiga rockögon och skinnjackor. Kontraster!
Så, nu är min nya plan att göra ett plagg/outfit för varje människa som gör såhär med min skaparlust och gör mig alldeles lycklig inombords i att veta att såhär undersköna människor finns. Inspiration, inspiration, inspiration. Tack Cintia!

Bilder: www.supermodels.nl

1 kommentar:

Unknown sa...

Tusan, det är underbart att läsa dina inlägg.
Fylls av glädje när jag hör hur din kreativitet kommer igång! :)