22 juli 2007

Whiskey in the jar.

Egentligen har rubriken ingenting med bilden i sig att göra, men jag lyssnade på Metallicas Whiskey in the jar och skulle samtidigt välja ut en inspirerande bild att posta. Då blev det den mest allvarliga jag hade på datorn, eftersom jag blir väldigt allvarlig/sentimental/ledsen av den låten, trots att det är en av mina absoluta favoritlåtar (kanske tack vare, i och för sig). Varför jag blir det är lite för personligt för att skrivas här, men det får mig att förstå att jag kan inspireras även av de negativa känslorna i mig, och jag måste inte bli helt paralyserad och oinspirerad bara för att det gör ont istället för att vara glädjande. Det jag försöker säga är väl att man ska försöka ta vara på inspirationen var den än hamnar, eftersom det man skapar då kan bli så hemskt mycket mer spännande och intressant. Jag ska sy nåt i whiskey in the jar-tema. Hur det nu ska gå till...
A, just det. Modellsnyggot på bilden heter Ilza Bajare och pryder även min bakgrund på datorn, dock på en annan bild.

Bild: www.supermodels.nl

Inga kommentarer: