23 augusti 2007

Killar med kjol

Jag gillar faktiskt idén med killar i kjol. Skulle inte passa alla stilar och alla kroppar, men en lite mer än knälång kjol i svart grovt tyg med fickor och lite vidd skulle faktiskt inte vara helt fel. Tanken på detta har väckts eftersom jag kanske ska sy en kjol åt min gamla historielärare. Så nu sitter jag och fnular lite på upplägget. Vad gör man för linning på en kill-kjol, ska den vara lätt klockad, kan man lägga till veck eller blir det flickigt? Jag får nog googla lite kiltar och ta inspiration från de stiliga skottarna. Jag menar, kiltar och skotskrutigt är ganska välomhändertaget i mitt hjärta, så det borde vara en bra källa för inspiration. Men jag tycker det är tråkigt när killar, när de ruskigt få gånger sätter på sig en kjol, alltid ska envisas med att köra på en jätterutig kilt. Det blir enformigt. Fram för fler kjolar för killar!

3 kommentarer:

Adrian sa...

Jag håller verkligen med dig. Jag är 17 år och har försökt få tag på en relativt snygg killkjol men det är väldigt svårt och eftersom jag inte kan sy så sitter jag ganske fast... Om du vet nått sätt att få tag på en så skulle jag vara evigt tacksam

Anonym sa...

Du kan säkert hitta endel på såna här "alternativa sidor", men det är nog mycket hellånga svarta kjolar med en hel del spännen och band och krafs. Inte så jättekul kanske. Annars så kan du ju försöka prova med tjejkjolar, det finns säkert såna som kan funka.
Vad är det för kjol du är ute efter? Hur lång, vilken stil osv. Berätta gärna, jag är nyfiken.

(Svarar i mitt eget kommentarsfält eftersom jag inte hittar till din blogg/mail)

Adrian sa...

Jag är ute efter nått man skulle kunna ha på skolan. Typ knä långt eller lite längre. Nån neutral färg, inget som är för skrikigt.

Jag är lite tveksam till tjejkjolar... Tror inte det är allt för lätt att hitta nån som är rätt längd. Jag är 183cm och väger 65-70kg så jag är rätt så långsmal. De flesta kjolar tror jag nog är rätt korta. Sen är det ju också problemet att de kanske är lie väl tjejiga också :p

Däremot har jag hittat tre sidor med killkjolar, två "alternativa" sidor i sverige och en i usa. Jag kan ge dig adresserna:
http://www.odiumclothing.net/
http://profetia.net/shop/
http://www.utilikilts.com/

Om du orkar kan du titta på det och se om du hittar nått fint...