22 november 2007

Jag tycker om att svara på frågor om mig själv.

TIO FAVORITER
1. tv kanal ? jag har nästan slutat titta på teve, så det skulle vara orättvist att svara på den här frågan. Men det är ju trean som har sänt ANTM, så jag måste nog lägga min ogenomtänkta röst på trean.
2. blommor ? de första förgätmigejerna i dungen utanför mitt gamla hus.
3. färg - lila, grönt eller rött. Och svart och vitt. Och gult och blått och brunt och melerat jearseygrått. Speciellt melerat jearseygrått.
4. sport ? jag ser inte på sport. Det skulle vara löjligt om jag svarade på den här frågan.
5. affär ? American Apparel.
6. musik ? det som passar mitt humör just då (alltifrån Rancid till Bob Dylan till Kent. Men oftast Nofx, Rancid eller Hives)
7. mat ? extremt stora portioner med lite-vad-som-helst-som-är-gott när jag kommer hem från jobbet.
8. årstid ? På sommarn är det hösten, på hösten är det sommarn, på vintern är det först vintern sen våren, på våren är det våren och sommaren och hösten.
9. djur ? mina.
10. stad ? Stockholm och Paris. Paris mer för mina fantasier än verkligheten.

TIO FAKTA
1. hemstad - Stockholm. Eller Tyresö, beroende på hur man ser det. Stad alltså.
2. hårfärg - Nu ljusbrunt, men egentligen är jag, citerar Carro, "den svenska råttan".
3. längd ? 178 eller 179 eller nåt sånt.
4. frisyr ? för kort lugg och en "graduated bob".
5. ögonfärg - gröna, perfekta.
6. skostorlek - 40-41
7. humör ? drömmande men rätt nöjd med att rumpan sitter i fåtöljen och att jag faktiskt har en guldfåtölj (det är nog fanimej få förunnat). Sen, hur kan man vara annat än nöjd när man lyssar på Soko? Hon får mig att acceptera att jag är en människa och tillsammans med Citronmuffin (som jag har börjat läsa från början idag) får hon mig att vilja vara vilsen, mänsklig och vacker.
8. orientering - om det är sexuellt, så är det heterosexuellt och är det "sporten" som avses så säger jag att det är förbannat otrevligt.
9. tillgänglighet ? jag antar att det är förhållandemässigt här. Och isåfall är jag fullständigt tillgänglig för rätt person och sluten som en mussla för fel.
10. vänster eller högerhänt - högerhänt, fast jag skulle vilja vara vänsterhänt ibland. Det är liksom coolare. Och självklart för att pappa är det.

TIO SAKER OM DITT LIV
1. har du någonsin varit kär? - ja.
2. tror du på kärlek? - jag tror på att man kan bli kär, jag tror att man kan bli lycklig av det och jag tror att man kan bli ett jävla kolli av det. Vad är det jag ska tro om det?
3. varför tog ditt senaste förhållande slut? för att jag tog mitt förnuft till fånga (alldeles för sent) och för att personen inte accepterade mina tårar. Tack.
4. har du någonsin fått ditt hjärta krossat? inte krossat, för då skulle det inte kännas så jävla fint med meningar som "you would say I love you in the cutest place on earth". Men misshandlat, onekligen. Men mest ont gjorde det nog i hjärnan, tankarna och sådär.
5. har du någonsin krossat någons hjärta? har jag det? Jag vet inte. Kanske?
6. har du någon gång blivit kär i din bästa vän? jag var kär i en kille som sen blev min bästa vän som sen inte blev mycket mer än ett älskat minne, räknas det?
7. har du någonsin älskat någon utan att tala om det för han/hon? inte älskat, tror jag. Eller, det finns nog vänner jag har älskat, älskar på olika sätt, som inte vet om det.
8. är du rädd för att starta ett förhållade med någon? ja. Skiträdd. Scared shitless.
9. har du någonsin haft en hemlig beundrare? om jag visste det skulle den väl inte vara hemlig?
10. tror du på kärlek vid första ögonkastet? "I believe in lust at first sight".

TIO SAKER: DET DÄR ELLER DET HÄR
1. kärlek eller pengar ? de säger att pengar är flyktigt, men kärlek är fan livsfarligt. jag vill ha båda två, precis som sara. (om frågan var kärlek eller sara eller pengar eller sara så skulle hon vinna).
2. vin eller öl? öl är ballare men vin är mindre asvidrigt.
3. dag eller natt ? dag för ljuset och natt för drömmarna, tankarna, mörkret och ensamheten. (och förstås, tvåsamheten är vackrast i mörkret).
4. one night stands eller förhållade? ett förhållande är mycket läskigare, men det är svårt att skriva kärleksbrev till någon man inte känner och man hinner inte lära sig var någon är känslig och hur man ska göra en människa lycklig på en natt. Så förhållandet vinner nog ändå.
5. tv eller internet? - internet, alla gånger. Det finns ju web-tv, så det är egentligen en icke-fråga.
6. pepsi eller cocacola ? vilket som.
7. vild fest eller romantisk hemmakväll ? vild fest, för att hitta någon att ha romantiska hemmakvällar med?
8. färgfoton eller svart/vita foton ? om de får mig gråtfärdig eller att brista ut i skratt så gör det detsamma.
9. telefonkontakt eller face to face ? jag avskyr telefonsamtal. Verkligen avskyr.
10. aim eller myspace ? Bläh.

TIO "HAR DU NÅGONSIN"
1. har du någonsin blivit upptäckt när du smitit ut? ja. Fast jag har aldrig smitit ut för att göra hyss, bara flytt från bråk och enorm ångest. Men anywho, svaret är ju detsamma.
2. har du någonsin varit med i ett slagsmål? ett par.
3. har du någonsin gjort ngt du ångrat? jag försöker att inte aktivt lida över val som ligger i det förflutna, men självklart har jag gjort idiotiska saker. Det enda jag verkligen ångrar är att jag inte gjorde slut på mitt förra förhållande långt innan det sabbade mig som det gjorde.
4. har du någonsin hoppas bungyjump? skulle aldrig falla mig in, vill jag få den känslan i magen säger jag bara något till "den snygga killen som kommer in på jobbet ibland".
5. har du någonsin varit på en husbåt? öh.. nej?
6. har du någonsin gjort slut på en hel jawbreaker? nej, men ibland har det känts så i käkarna. I vissa situationer...
7. har du någonsin önskat ngn att göra sig riktigt illa? självklart, jag är väl mänsklig? Och rätt aggressivt hämndbenägen, när andan faller på.
8. har du någonsin gått på bio ensam? bio är bäst ensam.
9. har du någonsin gillat ngn som inte gillat dig tillbaka? har hänt. För många gånger. Eller inte tillräckligt många, kanske?
10. har du någonsin tyckt att världen suger? absolut.

TIO KÄNSLOR
1. saknar du ngn just nu? många.
2. är du glad? inte direkt. Glad känns som ett aktivt ord, jag är mer... nöjd.
4. är du uttråkad? näe, jag pratar med fina Leontina, skriver onödig fakta om mig själv och ska snart sova.
9. är dina föräldrar fortfarande gifta? nej. fast två av de är, så att säga.
10. gillar du någon just nu? ja, massa människor. Fast om det är kärleksmässigt, så kan jag väl inte direkt säga att jag gör det. Eller snarare, nej. Fast jag skulle säkert kunna bli kär i nästa söta kille på tunnelbanan, så mycket soko jag har lyssnat på idag.


Efter de här frågorna vill jag älska, knulla, dansa, supa och prata väldigt mycket. Men mest av allt vill jag skriva kärleksbrev. Med en blyertspenna med trubbig udd på baksidan av en obetald räkning (för vem bryr sig om räkningar när man har någon som skriver kärleksbrev till en?).

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är farligt att besöka din blogg såhär tidigt på morgonen. Jag blir som fastlimmad och nu är jag nästan försen till jobbet och har inget ätit. Men det glädjer mig att du väger öl före vin. (Glöm inte pakten.)

Sanna sa...

Fan, den där pakten. Kan du friska upp mitt minne? Det var.. aldrig rödvin va? Men rödvin dricker jag inte, det är alldeles för äckligt. Vitt vin däremot, det kan jag komma över ibland. FAst det är fanimej äckligt det med

Ber om ursäkt för det långa inlägget som gjorde dig postsen och hungrig. du får helt enkelt ha lite tidmarginal :)

Anonym sa...

Vad jag minns var det väl allt vin. Fast rosévin har vi ju inte pratat om. Men det måste ju vara det sämsta från två världar? :)

Vi kanske ska bryta pakten och skapa ngt nytt? Typ "alla-vi-som-hatar-vintern-utan-braskamin-fan-kan-det-inte-sluta-snöa-pakten"?

Sanna sa...

Näe! Jag tycker om när det snöar ju.