15 januari 2008

Idioti.

1. Hur gammal är du om fem år?
25. Eller nja, 24,5 ungefär. Läskigt.

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Söstra mi, i en biosalong. Den enda, förutom grisen jag har spenderat mer än tio minuter med idag.

3. Hur lång är du?
178 eller något sånt.

4. Vilken är din favoritplats?
Fåtöljen. Eller sängen.

5. Vem ringde du senast?
Sara. För att berätta att jag saknar henne.

6. Vem ringde dig senast?
Petra.

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
"Du är en snäll och trevlig prick :) Jag saknar dig med. Men vi hörs imorn. Kram."

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Sms. Ringa är rätt läskigt.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Skilda.

10. När såg du senast din mamma?
För någon minut sen, hon hade ett nattlinne med en kanin på och log och sa gonatt.

11. Vilken ögonfärg har du?
Gröna. Igår frågade någon om det var linser. Så antagligen mycket gröna.

12. När vaknade du i dag?
12:18. Helt fel. Jag skulle gå upp 10.

Vilken är din favoritjulsång?
Jag tror inte jag har någon.

(Här har det visst försvunnit frågor)

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Förhoppningsvis någonstans där jag förvånas över saker, trivs och älskar med lätthet.

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Alkohol.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Petra, när vi pratade om biobesöket och dumma gubbar som sitter i vägen och söta tanter som ramlar med ett brak.

19. Hur stor är din säng?
120. Lite för smal egentligen.

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar.

21. Är du social?
Jag är nog socialt kompetent, men inte alltid socialt intresserad.

22. Vad dricker du till frukost?
Grönt te. Alltid minst en stor kopp med sojamjölk i. Tvångsmässig vana nu för tiden, antar jag.

23. Sover du på någon särskild sida?
Nä, jag tror inte det. Alltid med ansiktet vänt bort från den jag sover med om jag sover med någon dock. Det är sjukt obehagligt att sova ansikte mot ansikte. Men än mer obehagligt än det är folk som tittar på mig när jag sover. Det är faktiskt äckligt.

24. Kan du spela poker?
Inte direkt.

25. Är du en beroendemänniska?
Jag har en tendens att snöa in på saker.

26. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Ja, Mattias. Om det räknas att man känner någon när man bara hälsar om man springer på varandra och inte alls vet någon om varandra längre?

27. Vill du ha barn?
Inte som det känns nu, men ibland drabbas jag av akut barnkärlek så vem vet. Isåfall skulle hon få skrivmaskiner och böcker och jag skulle vara skiträdd varje gång hon gick till skolan. (ja, det verkar som att det blir en dotter...)

28. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska och några ord franska.

29. Har du någonsin åkt ambulans?
Nej.

30. Vad behöver du köpa?
Behöver och behöver. Skulle vilja köpa nya blekrosa underkläder dock.

31. Vad spenderar du helst pengar på?
Kläder.

32. Äger du dyrbara smycken?
Ett armband i vitt guld. Kanske inte väldigt dyrbart men det dyraste jag har. Det är sjukt fint, och jag har fått det av pappa.

33. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Dexter just nu. Annars Project Runway, OZ, OC eller nåt annat. Jag vet inte riktigt.

34. Klädesplagg du senast köpte?
Min låtsas-skinnjacka. Och jag tänkte köpa underkläder från ellos idag, men det sket sig för de har en gräns på 200:- och jag ville bara ha saker för 119:-. Lika bra det.

35. Vem är den roligaste människan du känner?
Det är olika. Jimmy har fått mig att skratta mest på senaste tiden. Och Coffe. Coffe vinner nog faktiskt.

36. Vad ska du göra imorgon?
Äta frukost med mamma klockan elva och sedan förhoppningsvis sy lite för att sedan åka och jobba vid tre.

37. Vad ska du göra idag?
Skriva klart detta, göra min kvällstoalett (?), läsa lite i Lisey's story och sen tvinga mig själv till sömn (vilket ofta slutar med att jag får hjärtkläppning och svettattacker.)

38. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Ett nagellack. Nej, trycket på min ac/dc-tshirt.

39. Flirtar du mycket?
Ja, det gör jag nog. Fast egentligen vill jag bara prata men de reaktioner jag får brukar tyda på att andra ser min prat-gladhet som flirt.


40. Kan du byta olja på bilen?
Öh. Om någon ger mig en mustang så lovar jag att lära mig att byta olja, byta däck och hitta bekväma sexställningar i ett bilsäte.

41. Vad borde du göra?
Hitta meningar med mitt liv. Göra småsaker, hålla kreativiteten flödande, se till att det jag vill göra blir gjort.

42. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Jag hörde lite beatles från Vinyl genom telefonen när jag pratade med Sara, det är så nära radio jag brukar komma.


Inga kommentarer: