07 februari 2008

Ellos-sjå.

Fick hem ett brev häromdagen, där det stod att jag hade 243 kronor tillgodo hos Ellos. Fett, tänkte jag. Deras kläder är inte alls särskilt roliga, men de har okej trosor och basgrejor.
Det tog mig minst en halvtimme att hamra in min beställning! Jag valde, letade rabattkoder och fick ihop tre saker (ett skärp, ett 4-pack trosor och ett par strumpbyxor). Då säger skiten att jag måste beställa för 200 kronor. Min summa uppgick innan expeditionsavgiften nämligen bara till 185 kronor. Försök nu själva att hitta något för femton spänn på Ellos. Helt omöjligt.

Det slutade med ett 5-pack trosor till och ungefär 20 kronor över tillgodo-summan. Det kan jag leva med.

Det jag inte kan leva med är den gudsförgätna stanken av mina svettiga fötter som har stått i arbetsskor först mellan 6 och 15 och sedan tagit en två timmar lång tur på stan. Det är nästan hälsovådligt, detta.
Nu blir det dusch och sen... Sen... Sen vet jag inte, för jag är ledig imorn!

Inga kommentarer: