19 februari 2008

Ett sexfaldigt leve för basen.

Ni vet, när man har sin pojkvän hemma? I sitt lilla rum, som gränsar till föräldrarnas rum? Eller i sitt numera stora rum som fortfarande gränsar till föräldrarnas rum. Då man måste vidta vissa åtgärder innan man kan slänga av sig kläderna och "do the dirty deeds" så att säga. Allt det här kom jag att tänka på när jag idag fick reda på att Rage against the machine kommer till hultsfred. För jag har alltid hyllat Rage som ett av de bästa sexbanden. Bortsett från att de är högljudda nog att dränka de mesta ljuden för att undvika pinsamheter med föräldrarna, så är de så ... bra. De är arga och rytmiska och herregud, lyssna på basen.

Här kommer iallafall mina
favorit-sex-när-föräldrarna-är-hemma-och
-resten-av-tiden-också-förresten-låtar:
AC/DC - Little lover. Tyvärr är den väl lite odiskret, man fattar nästan vad som händer bakom den där stängda dörren bara av att höra basen genom väggen. Men det spelar egentligen ingen roll, för när man sätter på den låten så måste man.. bli påsatt, så att säga.
AC/DC - Squealer. Ja... Den handlar om sex (vilken av AC/DCs låtar gör inte det förresten?) och den har ett skönt.. beat? Vad töntigt det lät. Men ni hajar när ni hör den.
Blink 182 - Dammit. Av rent nostalgiska skäl. Jag tänker varmt instängt rum med neddragna persienner, hemma efter skolan precis innan sommarlovet och man kan inte hålla händerna från varandra. Och vad är finare än fumligt tonårssex?
Guns'n'roses - Welcome to the jungle. Inte så mycket för basen tyvärr, men det är något speciellt med den här låten. Jag kan inte sätta fingret på det men det finns där. Kan mycket väl vara Axls allmäna kaxighet och textraden "I wanna hear you scream". Men inte stönen, de är lite störande faktiskt.
Lenny Kravitz - Again Här har vi en låt som får komma med på listan för att jag tycker om den så mycket. Den passar ju förstås mer till de där kärleksfulla tillfällena, men några såna måste man väl kunna slänga in?
Queens of the stone age - You got a killer scene there man. Självskriven, om man någonsin har hört den. Den går väl under lite samma kategori som första låten, man anar vad som pågår i rummet där den här låten spelas, men den spelas också av precis samma skäl som Little lover. Med den här låten behöver man inget förspel direkt.
Rage against the machine - Bombtrack. Basen i början, när trummorna kommer in, Zac de ra Rochas röst... Need I say more? Risken med den här låten är väl isåfall att man blir så inne i låten att man glömmer bort vad man håller på med. Eller börjar sjunga med, och det är ju förstås rätt illa.
Rage against the machine - Bullet in the head. Jag skyller på basen igen. Och ilskan, ilskan är viktig.
Red hot chili peppers - Suck my kiss. Vad kan det vara som lockar med den här låten? Kan det möjligtvis vara Fleas bas? Och jag har alltid varit svag för Anthonys röst, den är bara för bra. Dessutom får jag seriösa sommarvibbar av den här låten och sommar är inte helt fel.
Red hot chili peppers - Apache rose peacock. Samma som innan. Självklart. Och den här är ännu .. tyngre?
Sum 41 - Fat lip. Man kan inte göra en sån här lista, ta upp nostalgi och inte ta upp den här låten. Jag vet egentligen inte vad den har med sex att göra men den har med unga tonår i mitt lilla rum i vårt förra hus att göra och det har allt med sex att göra.

Listan är färdig för den här gången men självklart inte fullständig. Är det någon som har några egna förslag?

3 kommentarer:

Sanna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Snow patrol - open your eyes

David grey - please forgive me


Bölrisk dock. Man måste vara med någon som man vågar gråta med. Många tycker ju attdet är det osexigaste som finns, jag tycker det kan vara det finaste som finns.

Anonym sa...

och david grey - this years love, om man är lite av den självplågande typen..