21 februari 2008

Man from Milwaukee.

Jag träffade pappa idag. Det kändes lite som vår ute, men jag tror att det kan ha att göra med att vi köpte två cyklar. Han har redan en, så vi köpte en till mig och en att ha på "våra ägor", som vi kallar det. Vi var vid husen och tittade också. Fan, det är helt jävla fantastiskt.
Tomten är enorm och så mysig. Hallonbuskar, jordgubbsplantor, körsbärsträd, äppelträd... Rabatter i mängder, syrénbuskar (jag har en hel syrénhäck utanför min ytterdörr), rosor.
Och trots att jag ska bo i det lilla huset så har jag ju ändå tillgång till det stora, med tvättstuga och allt vad som nu finns. Pappa ska inreda gillestugan till ett musikrum, han ska köpa piano och vi ska hänga alla gitarrerna där inne och placera ut förstärkarna. Och sjunga tillsammans!

Det här kommer bli så fantastiskt säger jag!

Jag stod på tomten med pappa och hörde fågelkvitter. Bäcken porlade och det luktade natur. Det var inte massa bilar och människor överallt, det fanns något sorts lugn. Men ändå så är det jättenära till Haninge C, speciellt med min nya röda cykel. Jag kommer kunna cykla hem till farmor och farfar också, och ut till Tyresö om jag vill. Och så har vi nära till veterinärn om Daddel, gud förbjude, skulle bli skadad eller sjuk. Nära till sjön, en liten varm sjö som man kan bada i i sommar. Nära till ett "alltid-öppet-statoil". Nära till pappa. Nära till Saras skola och Carros jobb.

Jag kan inte bärga mig. I påsk gäller det, då flyttar vi. Då flyttar vi, banne mig. Jag och Daddel tar oss ut i naturen. Om det bara gick så skulle jag ta ut lillgrabben på cykelturer. Men jag ska iallafall cykla ut själv. Överallt. Ta med mig matsäck och stanna lite varstans. Ta med fågeln, han kan få låna den andra cykeln. Herregud, vad bra allting kommer bli.

Inga kommentarer: