25 februari 2008

Tvättinsikt.

När jag tvättar slås jag alltid av samma insikt.
Jag har utrymme för mina kläder när de är smutsiga men inte när de är rena. Alltså, jag planerar mitt rum efter hur mycket kläder jag har när jag redan har dängt undan en del i smutskassar. Så när jag tar en duktig morgon, som idag, och tvättar all tvätt jag har, så finns det ingen plats för allting. Speciellt tydligt blir detta i underklädeslådan som fullkomligt svämmar över av nytvättade trosor, strumpor, bh-ar, strumpbyxor och allehanda underting. Jag köper mycket underkläder, det går inte att komma ifrån. Men jag älskar ju underkläder! Att köpa ett par nya trosor och sen gå hem och prova dem, spegla sig lite och förstås, föreställa sig vad man ska göra i dem (både snusk och icke)... Jag vägrar sluta. Jag är trosberoende and damn proud. Nu har jag även slängt ut alla gamla daskiga och trasiga trosor, så att jag alltid ska se hel och ren ut.

(Det får fortfarande inte plats.)

Inga kommentarer: