02 mars 2008

Bakfylleångest.

Jag behöver inte ens vara särskilt bakfull för att få ångesten. Men så kanske det är med alla, jag vet inte, jag är inte så insatt. Har inte druckit så länge (bara två år) och jag har dessutom ingen större insyn i alkoholvärlden. Men uttrycket har man ju hört. Fast då låter det oftast som att folk har ångest för att de har gjort massa dumma saker på fyllan. Jag gjorde nog inget direkt dumt igår..

Äh, jag vet inte vad jag försöker säga. Jag tror att jag ska gå ner till pressbyrån och köpa ElleUK. Och kanske lite glass eller något. Sen komma hem och dråsa tillbaka ner i fåtöljen och läsa. Bortse från att det känns som att scouter knoptränar i min mage.

Det kanske är därför jag har magmuskler. Jag har alltid undrat varför jag har det, jag som aldrig tränar. Syster har alltid sagt att det är för att jag saknar underhudsfett, men det kanske är för att jag går runt och spänner magen runt ångesten. Typ 80% av de dåliga perioderna. Det borde man ju bli fit av.
Ångestperioder är alltså fittiga på olika sätt.

Inga kommentarer: