15 april 2008

Lista.

Jag livar upp den halvdöda bloggen med en fin liten lista.

8 SAKER OM DIG SJÄLV
1. är du singel? Nej, det är jag inte. Fast jag är inte helt säker på om jag är någons flickvän heller. Men jag känner mig ganska förvissad om att jag kommer vara det alldeles snart.
2. är du lycklig? Lycklig är en känsla jag får i kortare stunder. Men jag är nöjd.
3. är du ledsen? Till och från.
4. är du enda barnet? Nej, har en systra mi.
5. är du uttråkad? Just nu är jag lite i limbo. För trött för att göra något men för vaken för att sova.
6. är du tuff? På vissa sätt. På andra sätt inte alls.
7. är du ensam? Ensam i huset, inte särskilt ensam i hjärtat.
8. är dina föräldrar fortfarande gifta? Nej.

8 SAKER OM DITT KÄRLEKSLIV
1. tror du på kärlek vid första ögonkastet? Nej. Men jag tror på att hångla upp en pojke vid nästintill första ögonkastet, ångra sig, träffa pojken igen och hångla upp honom igen och sen bli förälskad i honom när ni går hem tillsammans mitt i natten.
2. har du någon gång blivit sårad? Hah.
3. har du någon gång haft mer än en person på en natt? Nej.
4. har du gillat någon utan att berätta det för den personen? Största delen av låg- och mellanstadiet. Hela högstadiet. Och en stor del av gymnasiet. Och jag har nog inte växt ifrån det än.
5. har du kysst någon de senaste två veckorna? Nä. Inte de senaste två månaderna heller. Men för prick tio veckor sen så kysste jag någon.
6. har du haft en hemlig beundrare? Ja.
7. är du kär? Mmmm... Mycket.
8. vill du gifta dig när du blir stor? Ja.

10 TVÅ ALTERNATIV
1. kärlek eller vänskap? Vänskap är kärlek.
2. hår eller ögon? Ögon. Helst just de där ögonen.
3. katter eller hundar? Hundar. Sturar.
4. Några få bästa vänner eller många vänner? Några få.
5. tv eller internet? Internet. Teven och jag har tappat kontakten med varandra.
6. coca eller pepsi? Cola. Fast jag försöker sluta med allt sånt. Det går dåligt.
7. utekväll eller hemmakväll? Beror på. Men oftare hemmakväll än utekväll.
8. pengar eller lycka? Lycka. Pengar är bara ett medel för att nå lycka och det verkar idiotiskt att välja cykeln när man kan välja picknickplatsen. Så att säga.
9. dag eller natt? Ibland dag, ibland natt. Det ena skulle inte vara detsamma utan det andra.
10. msn eller mobil? Sms mitt i natten.

10 "HAR DU NÅNSIN..."
1. blivit påkommen när du försökt smita hemifrån? Ja, när jag var yngre och panikslagen och hade bråkat med mamma och Mats. Då smet jag ut och sprang-sprang-sprang. Sen satt jag på en strand och grät i flera timmar, sen gick jag hem och sa förlåt.
2. brutit ett ben? Näsbenet.
3. gjort något du ångrat? Vem har inte gjort något man ångrar? Jag försöker att inte älta dock. Det går sådär.
4. hoppat bungee jump? Kommer aldrig hända.
5. ljugit för någon? Ja.
6. ätit en hel tårta? Nej, det tror jag inte. Men jag skulle vilja.
7. gjort bort dig offentligt? Antagligen.
8. velat bli tillsammans med ditt ex igen? Ja. Och sen ville jag bli kompis med honom igen, men det fick jag inte heller.
9. gråtit när ett husdjur dog? Varje gång. Såklart.
10. velat försvinna? Någon gång om dagen.

SENASTE
1. telefonsamtalet du gjorde? Ringde mamma från jobbet och frågade om vi kunde äta lunch. Det kunde vi och vi gjorde det och jag försökte äta en morotssoppa men den var jätteäcklig, så det blev bara salladsbuffé.
2. telefonsamtelet du fick? Mamma som ringde upp när jag ringde henne och bad henne ringa.
4. roligaste grejen som hänt? Idag har det inte hänt så mycket roligt. Jag har ont i hela kroppen, hela huvudet och vill bara sova sönder.
5. du skrev till på msn? Minns inte.
6. du kommenterade? ?
7. du kramade? Sture.
8. du tillbringade natten med? Fågeln. För tio veckor sen. Och nu är det bara tre dagar kvar tills jag får göra det igen. Och igen. Och igen. Bara tre dagar.

Inga kommentarer: