14 augusti 2008

Beroende.

Är hemma ensam. Ringde Fågeln och pratade lite, och han sa att jag säkert mådde lite tråkigt för att jag bara satt vid datorn hela tiden. Jag har sagt till honom att jag vill hitta på mer saker, sy mer och sådant, men att jag alltid fastnar framför datorn trots att jag inte vill. Så efter samtalet satte jag på musik, städade köket och lagade lite roligare mat än jag brukar. Efter en timme hade jag ont i magen, kände mig så fruktansvärt ensam. Försökte ringa mamma, inget svar. Vankade runt och runt, tänkte bara på att fly, ringa Fågeln och fråga om jag fick komma dit, eller åka hem till mamma eller vad som helst.
Men så bestämde jag mig för att fly är värst. Så nu sitter jag vid datorn igen och i samma sekund som jag satte mig ner så blev jag lugn. Lugnare iallafall. Så nu känner jag mig dålig, men det är bättre än att må panikslaget skitkasst.

Men det här kan inte fortsätta.

Inga kommentarer: