26 augusti 2008

Träning.

Jag har varit ute och tränat igen. En timmes snabb promenad med några små stunder av jogg, 100 sit-ups, 121 rygglyft. Känner mig väldigt duktig. Undrar också lite varför jag har kommit igång nu. Om det har med träningsnarkomanen Fågeln att göra. Ni som har läst min blogg tidigare vet ju (eller ja, har iallafall läst och glömt bort) att jag hade en period tidigare då jag försökte komma igång med träning. Köpte en träningsmaskin, var ute och joggade några få gånger i stan, gick och simmade vid ett väldigt litet antal tillfällen. Men nu verkar det ha släppt, för nu handlar det inte bara om "jag måste, usch usch usch", nu är det snarare "jag ska ut och springa/gå, pepp pepp" och sen när jag väl kommer ut i skogen så är det jätteskönt.
Men iallafall, oavsett om det beror på Fågeln eller att jag nu bor nära skogen igen, jag mår mycket bättre. Kroppen mår bättre och hjärnan mår definitivt bättre.

Jag är duktig!

Inga kommentarer: