08 september 2008

Morgonrutin.

Jag har skaffat mig en ny morgonrutin. Går upp mellan sju och åtta varje morgon, tar ofta en liten dusch och sen sätter jag mig i min soffa och glor på nyhetsmorgon/Godmorgon Sverige. Käkar frukost framför de väldigt många nyhetssändningarna, dricker teét framför prat om lökar och blomkål och bara myser. Det är så fantastiskt avslappnande att ha tid på sig på morgonen och kunna äta frukosten ifred. Dessutom har man större koll, eftersom jag inte har någon morgontidning, när man följer läget i världen genom nyhetssändningar. Fast jag köpte DN häromdagen och insåg att jag nog gärna skulle ha en morgontidning att bläddra i. Problemet är bara att, ett: om jag inte är hemma blir brevlådan översvämmad, två: pappa kanske snor tidningen, tre: det blir så förbaskat mycket att återvinna. Men vi får se hur det blir.
Jag rekommenderar iallafall lugna, långsamma, utdragna frukostar framför teven till alla. Hellre går jag upp någon eller några timmar tidigare än jag behöver än att stressa på morgonen.

Inga kommentarer: