18 september 2008

Trosor.

Jag vill köpa trosor. Tjugo, trettio, femtio, hundra trosor. Jag vill mest ha söta trosor, blommiga och såna med spets.
Men det blir inget sånt. En oförutsedd resa till akuten i tisdags krävde mig på ungefär 260+180+180 kronor så jag borde inte slösa mer pengar.
Fast å andra sidan har jag ett finger med sju stygn i (det var uppslitet, det ni), och en ruggigt dålig reaktion på min antibiotika, så jag borde få trösta mig själv med en liten shoppingtur. Å tredje sidan skulle det nog inte egentligen få mig att må särskilt mycket bättre.
Men om jag nu hade en dag där jag fick handla lite vad som helst utan att bli fattig eller få dåligt samvete, då skulle jag köpa nya, jättefina underkläder, lite strumpbyxor, en fin jacka, fina kjolar, t-shirts med riktigt bra passform och en fin halsduk+mössa.

Så surt, jag hade stickat en och en halv raggsocka, men nu med ett sargat finger kan jag inte sticka klart den. Men å andra sidan har jag inte fått mina vegetarian shoes-kängor än så jag kanske hinner sticka sju raggsockor innan de anländer. Vem vet..

Inga kommentarer: