05 november 2008

Idol.

Ni vet, eller borde iallafall veta om ni har läst den här bloggen någorlunda länge, att jag älskar Stephen King. Han är min idol, utan konkurrens. Så nu när jag satt och kollade på Obamas segertal så kom jag att tänka på; "vad säger Stephen King om allt det här?" En sådan här barnslig jag-vill-att-jag-och-min-idol-ska-tycka-likadant-annars-blir-jag-ledsen-känsla, helt enkelt. Surfade in på stephenking.com och ... Jag älskar honom, punkt.

"I’ve got an Obama sticker on my car, and I guess that says what needs saying. Call me a tiresome liberal if you want, but I just think it would be nice to have a smart guy running things for a change. We tried dumb and it hasn’t worked out too well."

För övrigt taget ur en intervju där Stephen King intervjuar sig själv.

Inga kommentarer: