05 november 2008

Matigt.




Den översta bilden är min middag minus ett lass fullkornscouscous kokt i buljong. Det som ligger i formen är aubergine, paprika, vitkål, purjolök, gul lök, morot och kikärter, med en deciliter grönsaksbuljong och några nypor spiskummin, kanel och paprikapulver. Sen åt jag det med tomatsalsa. Fast trots att det var supergott så var det ändå inte en perfekt middag. Kände liksom att jag hellre skulle ätit nakna knäckebrödsmackor om jag hade fått sällskap istället. Nåja...
Har ätit massor av kiwi idag också. Fem stycken (än så länge). Och så har jag druckit massor av apelsinjuice. Försöker bussa c-vitaminen på min elaka förkylning som jag märkte av imorse. Det verkar gå bra, men det kan bero på dagens one tree hill-maraton eller de tre kopparna te jag också har druckit. Oavsett vilket så hoppas jag att det är en övergående, endagarsförkylning.

Förresten så blir mina bilder helt hoptryckta här på blogger. Men tryck på dem så blir de rätt.

Bilder: flickr.com

Inga kommentarer: