08 mars 2007

Byxdress eller inte byxdress?

Ordet byxdress drar ju ner hela idéen, eftersom det är ett fruktansvärt fult ord. Engelskans "playsuit" är lite bättre, men har alldeles för lack-porriga undertoner. Men bortsett från det rent språkliga, är byxdress något att ha?Den är ju rätt smidig eftersom det är två plagg i ett. Byxdressen är byxans motsvarighet till klänning.

Den här rosa anskrämligheten från Topshop är ju fruktansvärd. Om man endast fick döma byxdressarna utifrån denna onda representant så skulle de ligga längst ner i soptunnan med ruttna bananskal på. Men hopp finns...Den här byxdressen, också från Topshop, är ju riktigt ball. Den här skulle jag lätt vilja ha! Kanske något att leta efter när Topshop öppnar på Drottninggatan 23 mars. Fast jag ska ju inte köpa något mer...
Jag bestämmer mig för att byxdressen är het och avslutar med att visa ännu en snygging. Denna med en svart t-shirt under och mina nya ballerinor från Ellos, en trevlig sommarklädsel. Och enkel.

Bilder: www.topshop.com

Inga kommentarer: