08 mars 2007

Shopaholic?

Jag beställde hem safariklänningen, den underbara skjortklänningen med knyt och de dregelframkallande svarta ballerinaskorna. Jag har ju råd, men samtidigt känns det lite dumt att jag hela tiden bara slänger pengar på kläder. Eller inte dumt, det är det roligaste jag vet typ, men jag kanske borde ta det lite lungt nu ett tag.

Ska iallafall inte köpa något mer förns denna månad är slut (och hoppas att jag håller detta löfte). I april fyller nämligen söta mamma år, och till och med jämnt, vilket borde betyda att jag ska ha pengar för att köpa henne en födelsedagspresent. Helst skulle jag vilja ge henne en mulberryväska, eftersom det är vad hon allra mest önskar sig. Känns lite konstigt eftersom de är i läder och jag själv inte använder läder, men å andra sidan så tänker hon ju köpa en ändå och då kan jag ju lika gärna. Fast jag kommer inte ha råd att ge henne en "hel" så jag tror att jag ska sy en miniliten kopia och stoppa några pengar däri, så får hon ett litet startkapital liksom. Och så fixar jag massa bilder på Mullberrysar och stoppar i. Det blir nog bra. Så får hon liksom hjälp på traven som födelsedagspresent, så hon verkligen köper väskan och inte köper 3 billigare skinnväskor. Så alltså bidrar jag genom denna present till att hennes skinnköpande minskar=bra insats. Yes!

Inga kommentarer: