31 oktober 2007

The Shining och så lite strunt.

Idag insåg jag en sak om mitt liv. Allt jag gör, allt jag tänker och allt jag känner är mitt liv. Bara för att jag är på jobbet så lever jag inte mindre, jag filosoferar, träffar folk och lär mig mycket nya saker. Om jag bara hoppade mellan de roliga underbara sakerna i livet skulle jag snart tröttna. Det är som knark, man behöver större och större kickar hela tiden. Skulle det inte vara hemskt om jag inte nöjde mig med att träffa mina vänner, tala om viktiga och idiotiska grejor och dricka massa tequila? Jo, det skulle det.

Dagens inlägg var mycket finare, mer utvecklat och finurligt när jag såg det i huvudet, men jag inser att jag är för trött för att orka skriva mycket mer.
Nåja, en liten strimma ord måste man ju lämna efter sig, innan Stephen King och The shining är allt som upptar min halvsovande hjärna.

Här har ni ett pytte-utdrag ur en av mina absoluta favoritböcker, så ni kan säga att ni också, precis som tuffa Sanna, läste lite The shining innan ni somnade:

The greatest terror of Danny's life was DIVORCE, a word that always appeared in his mind as a sign painted in red letters which were covered with hissing, poisonous snakes. In DIVORCE, your parents no longer lived together. They had a tug of war over you in a court, (tennis court? Badminton court? Danny wasn't sure which or if it was some other, but Mommy and Daddy had played both tennis and badminton at Stovington, so he assumed it could be either) and you had to go with one of them and you practically never saw the other one, and the one you were with could marry someone you didn't even know if the urge came to them.

Inga kommentarer: