30 oktober 2007

That girl has love

Om jag fortsätter såhär blir det snart inflation. Illa.

Jag sitter och tittar bort mot mitt sybord och inser att jag måste styra upp saker och ting. Symaskinerna är undanskuffade och jag har brett ut mig med massa annat strunt istället. Det står saltkar, sminkväskor och gamla tekoppar där jag ska sitta och skapa. Jag har smittat ner min kreativa zon med tidningsrester och treotuber. Jag är inte nöjd med mig själv.

Det är någonting just nu som inte känns helt hundra. Som att någonting i min kropp liksom har lagt sig lite på snedden. Eller snarare något i mitt hjärta, eller ja, i den del av mig som styr över känslor och sånt där krafs. Jag är absolut inte ledsen hela tiden eller något sådant, men speciellt på kvällarna så känns saker och ting ... otillräckliga. Mitt liv som det ser ut just nu känns bara fyllt till trefjärdedelar, lite som en bok som man älskar, lever med men slutar läsa innan man har kommit ända till slutet. Som att jag har på något sätt hoppat ur mitt eget liv och bara kör lite slappt på halvfart.

Eller så behöver jag bara ha sex med någon, någon annan än mig själv.

2 kommentarer:

. sa...

du saknar mig, det är så det är.

Sanna sa...

Haha, mycket möjligt att det är därför :)