28 november 2007

Min nya kompis.

Jag har en ny kompis. Han är smal och svart och heter "The Pod". Iallafall har jag döpt honom till det när han ansluts till min iTunes. Det är nämligen en iPod. Med 80 gb minne och 30 timmars batteritid och en spegel på baksidan.
Och jag kallar den för han eftersom jag alltid har hittat på vänner. Igår när man förra mp3spelare dog så blev jag seriöst ledsen. Blir sorgsen när jag stoppar den nya spelaren i den gamla spelarens fodral för det känns som att klä en ny vän i en död väns kläder.
(Jag lekte med gosedjur tills jag var över tretton och min dåvarande bästa vän Valas sover fortfarande i min säng och jag viskar ibland saker till honom när det är jobbigt att vakna mitt i natten).

Jag vet inte om jag är en äcklig materialistisk människa eller om jag snarare är tvärtom? Att jag ger saker känslor och liv för att jag inte tycker om rent materiella ting... Hänger ni med?

Nåja, jag är alldeles för trött för längre resonemang nu. Men den nya är finfin och jag ska spara den gamla tills känslorna verkligen har försvunnit.

Inga kommentarer: