02 december 2007

Cirkus Eros.

Jag var jättefull igår. Det var rätt skönt. Jag vet inte varför egentligen, men det var det. Och jag träffade en kille som inte var så snygg men han lärde mig att låtarna som spelades var ZZ top och Led Zeppelin och vi spelade luftgitarr till Breaking the law och skrek tills vi båda var hesa. Sen var det en äcklig gubbe i skinnjacka som tog mig i midjan och sa "ojdå" och tittade på mig med sliskig blick och jag kände plötsligt en längtan efter wu tang byxor och enorma tshirtar istället för snortajta klänningar och svinkorta kjolar. Jag förstår inte. Vad tror han? Vad fan tror han?

När jag gick hem träffade jag på en kille som jag trodde tyckte att jag var trevlig men tydligen tyckte han att jag var snygg och han bad om mitt nummer. Jag sa åt honom att han inte skulle få det och om han ville snacka skit med mig kunde han göra det när jag kom och hälsade på på hans jävla kolgrill, men jag tror inte att jag vill gå dit mer.

jag kommer ihåg när min förra kille, den dumma, sa att falafel-snubbarna kom ihåg mig för att jag var snygg. inte för att jag var trevlig och då, i min idiotiska jakt efter bekräftelse, så blev jag jättesmickrad. Hur fan kan man bli smickrad av något sånt? "Nej, du är inte en trevlig människa, en rolig människa som man vill prata med, du är en snygg människa och inget som helst mer än så."

Idag har jag varit bakfull, ångestfylld och läst en guide till hur man suger kuk. Inte för att jag har någon att suga, förstås. Men ändå. Sen åt jag middag på koh phangan och det var mysigt men maten var inte riktigt min kopp tzay. Och just nu önskar jag att det fortfarande var en helgkväll så jag kunde gå ut och glömma lite till. Inte för att jag är ledsen eller mår dåligt, utan för att jag bara inte vill vara mig själv just nu. Eller vänta, fel. Jag vill vara mig själv, bara inte i just det liv jag lever för tillfället. Jag känner mig i mellanläge. Som att jag väntar på något. Hela tiden väntar jag och när jag har gjort en sak så väntar jag bara på nästa.

Jag längtar efter Paris, sommar, långsamt hårt sex med någon jag bryr mig om och fernet branca-shots.
Jag längtar efter korta shorts och nya underkläder. En till kropp, anledningar att vakna och fullständigt självklara skäl att leva. Men jag antar att det är sånt man måste skapa.

Än så länge får jag hålla mig flytande med Hives på tisdag, ACDC på nya ipoden och varma duschar.

Inga kommentarer: