06 december 2007

Ett väldigt långt inlägg med svar på frågor. Typ.

Tio första

Första bästa kompis: Sara Rosen. Dagis, det var längesen.
Första bil: Har inte haft någon egen. Men den finaste bil jag suttit i är pappas mustang som han skulle renovera och fixa till men som han gav upp och sålde. Den var fin. Den hade knappar och en underbar ratt med jättefina hål i "ekrarna". Jävlar vad fin den var.
Första kärlek: Jag antar att det var Magnus. För det kändes så annorlunda mot allt annat. Men å andra sidan kändes Alexej väldigt annorlunda mot Magnus, så det är ingen säker källa. Men jag vet helt säkert att jag var grymt kär i Magnus och jag kan inte säga något om tiden innan, så Magnus får det bli.
Första husdjur: Jag tror det var.. Max? En söt liten kanin som var väldigt vild. Och fin.
Första semester: Jag har ingen aning. Men jag vet att första riktiga utlandssemester, bortsett från Danmark, var i England och det var fem år sen (tror jag). Det var en fin semester, men jag grät mest hela tiden för att jag saknade Magnus. Det var rätt dumt. Vi var ju i Skottland och grejer.
Första jobb: Stod i en kiosk på Stenbadet och sålde glass. Räknade allting själv för det fanns ingen miniräknare och gud vad folk måste ha fått fel växel. Men det var kul, jag fick äta hur mycket jag ville av allting och fick typ 50 spänn i timmen. Det var en förmögenhet på den tiden. Jag gick nog i sexan...
Första köpta skiva: Jag förstår inte hur man ska kunna minnas sådant här. Jag gör inte det.
Första riktiga kärlek: Kärlek är alltid riktig kärlek, annars är det inte kärlek. Ju.
Första piercing: Öronen.
Första konsert: Den första jag var på av eget initiativ så att säga var Five på globen (det var jättebra och jag skrek massor) men jag minns när jag var med mamma och pappa på Ulf Lundell och jag satt på pappas axlar och somnade. Det var fint.

Nio senaste

Senaste alkoholdrycken: Antingen var det en Smirnoff Ice som Alvin bjöd på (tack, Alvin) eller så var det en fernet branca-shot. Det var för många drycker innan för att jag ska minnas ordentligt...
Senaste bilfärd: när jag fick skjuts av Micke på jobbet från jobbet.
Senaste filmen du såg: Skönheten och odjuret, igårkväll för andra gången den här veckan och för säkert femtionde gången i livet.
Senaste ringda telefonsamtal: Sara, på väg hem från falafeln igår. Vi pratade om viktiga och oviktiga saker, som vi alltid gör.
Senaste bubbelbadet: Hm... Bra fråga. Jag badar inte bubbelbad så ofta. Så jag vet inte.
Senaste spelade cd: Öhm... En kentskiva som jag lyssnade på medan jag brände in den i datorn, tror jag (nej, det kanske inte heter "bränner" åt det hållet, men i min värld gör det det). Syster skiva. Det var b-sidor nummer ett.
Senaste kyss: Borde varit med den där killen som tydligen inte var intresserad. Synd, han var duktig på det där.
Senaste gången du grät: Blä.
Senaste måltiden: Frukost, bröd med tomat och purjolök och två stora muggar grönt te.

Åtta har du nånsin

Dejtat en av dina bästa kompisar: Det beror på vad man menar med bästa kompisar. Och dejtar. Men jag har haft sex med en rättså nära vän. Räknas det?
Blivit raggad på av en bra kompis flickvän/pojkvän: Nej, tur det. Då hade jag varit tvungen att läxa upp och det är inte alltid kul att läxa upp folk.
Blivit kär vid första ögonkastet: Fortfarande, I believe in lust at first sight.
Fastnat med blicken i någons urringning: Självklart. Vem har inte det? Bröst är fascinerande. Inte alltid så fina dock, speciellt inte upptryckta till max.
Fått ditt hjärta krossat: Blä.
Haft ett one night stand: Mjorå. Men det är inget kul, det är rätt menlöst.
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Kan hända.
Busringt till någon: Jorå.. Men det var längesen nu.

Sju saker du har på dig just nu

1. En knutet nitskärp som trycker rätt obekvämt mot mina blåslagna revben.
2. Ett par jättefina trosor (till vilken nytta?)
3. Min finaste ödlering.
4. Ett hål i tanden.
5. En vit bh som är rätt ful.
6. Min klocka som jag fick av pappa i födelsedagspresent.
7. En klänning som är blå och fin. Leontinig.

Sex saker du gjort idag

1. Ätit
2. Lyssnat på "Stiff upper lip"
3. Spelat gitarr.
4. Sjungit högt till "jaded"
5. Tittat mig i spegeln och varit nöjd.
6. Tittat mig i spegeln och velat slå sönder den.

Fem favoritsaker utan rangordning

1. Min ipod
2. Mina hörlurar
3. Min stereo
4. Min dator
5. Min säng

Fyra personer du kan berätta allt för



1. mig själv
2.
3.
4.


Tre val

Blått eller rött? rött
Sommar eller vinter? sommar
Choklad eller chips? chips

Två saker att göra innan du dör

1.knulla med någon jag inte kan sluta titta på för att han är så snygg
2. sy något som jag inte hittar något som helst fel på

En sak du ångrar

att jag slösade mer än ett år med något som bara var skit. men det är väl bättre att försöka gå vidare än att tjura.

2 kommentarer:

. sa...

du fick mig att le. tack. när kommer du hit? Sure, NY var härligt, men jag vill uppleva det med dig.

Anonym sa...

Kul inlägg där, man får veta en del :) Men jag vet faktiskt, att det sista du drack var fernet branca ;) hehe...lite suddigt?