06 december 2007

Hm...

Råkade slira in på en pro-ana sida idag, vilket jag gör ibland, av ren och skär nyfikenhet och det var inte bra. Jag blir påverkad, inte så att jag springer iväg och spyr eller bestämmer mig för att sluta äta, men jag blir påverkad av det som skrivs. Jag känner mig opeppad till att laga mat, känner mig nedstämd och vill också ha ett stenhårt program att kontrollera ångesten med.

Men jag vet egentligen att det inte är bra. Jag vet varför de håller på och jag vet varför jag höll på med det jag höll på med (som inte var samma sak, men i stort sett av samma anledning) och jag borde kunna se förbi idiotin. Och med hjärnan gör jag det. Men sen är det något som ändå fastnar. Mer längtan efter min egen väg än deras men längtan efter något sådant överhuvudtaget är inte bara dåligt, i längden kan det vara livsfarligt.

Jag hatar sån här skit.


(som en extra fundering så undrar jag varför jag plötsligt har blivit mer ärlig här på bloggen.)

3 kommentarer:

Anonym sa...

men du är väl en snäll en! Foto och mat=bra skit!
Och apropå pro-ana: det är sjukt läskigt när man fastnar sådär. I information och skit som inte är det minsta intressant egentligen, men som ändå tycker att det ska få styra en mot nåt man inte vill. Fy faan

Sanna sa...

:)

Ja, verkligen. Idiotiskt är det, men ändå kan man liksom inte ... låta bli. Precis som med de där andra sakerna man bara inte.. kan låta bli. Usch. Jävla skit att det ska finnas så mycket dumt. Om jag fick bestämma skulle det bara vara marsvinsbebisar och hundvalpar och mat och jättebra musik överallt.

Sanna sa...

Typ

http://www.egprr.org.uk/pics/gp_baby.jpg

http://www.carlingchinesecrested.com/available/gretchenbabyd3.jpg