14 december 2007

Jag kan inte gå.

Jag försöker ta mig från datorn men AC/DC och vänner på msn håller mig kvar. Jag vill ju gå och läsa, mysa i skenet från min adventsstjärna, spreta med tårna och hoppas på att jag vaknar ordentligt imorgon bitti och mår som jag... Kan jag säga "mår som jag förtjänar" utan att vakna med en läskig överraskning imorgon? Tål att tänkas på.
Vad har jag gjort för dåligt senaste tiden?

-Har inte hört av mig ordentligt till Johanna
-Ätit fruktansvärt onyttigt (pizzor (visserligen utan ost men ändå), falaflar och godis hit och dit)
-Inte sytt något, bara suttit vid datorn när jag har haft tid över

Bra saker då?

-Jobbat ganska duktigt
-Satt upp en gardinstång
-Dammsugit mitt rum
-Erbjudit mig att handla bröd flera gånger när resten av familjen har varit för frusen och trött för att göra det
-Lyssnat massa på AC/DC (lätt en sak som kan hamna under kategorin "for the better of mankind". En till AC/DC-lyssnare=förbättrande siffror i världen.)

Och sen, de där sakerna som gör det viktigt för mig att vakna lycklig, utsövd och panikbefriad imorgon:
Jag får livrädda känslor i magen. Jag är stressad och vill gråta ibland, fast ganska sällan iochförsig men när jag väl vill gråta så känns det inte så sällan-igt. Jag har pengapanik och har blivit slisk-utsatt på jobbet*. Jag är inte intressant för någon av det motsatta könet, känns det. Ingen som intresserar mig, alltså. Fettdrypande idioter och fett äckliga gubbar är jag tydligen oemotståndlig för däremot.

Anledningar till varför jag redan fått allt jag ska:

Mamma. Om jag har mamma så borde jag väl inte behöva något mer. Ingen är lika söt som mamma.
(Att jag dessutom har all teknisk apparatur jag behöver i musikväg, har fina vänner och världens gulligaste marsvin talar också till min... fördel? Eller alltså. Att det är rättvist att jag har ångest och illamående. Fast det känns ju oschysst också...)


Blä, är nog det jag försöker säga.


*En gubbe, född -49, verkligen gubbe alltså, hintade igår att han hade en stor... Ja. Och nej, det var inget missförstånd. Och han är alltid sån. Såna här människor måste jag jobba med. Vara trevlig mot. Dölja mitt hat för. Jävla idiotjävel.

Inga kommentarer: