14 december 2007

Idioter och inteidioter.

Ni vet såna personer som tror sig veta allt och alltid ska fråga "va?va?vadå?" även om man med all önskvärd tydlighet har visat att man inte pratar med dem? De är irriterande och jag blev utsatt för en sån idag. Utöver den grundläggande idiotin med att vara en sån person så hade hon inte ens vett att fråga "va?va?vadå?" lite trevligt, utan avbröt och tog sig bryskt in i konversationen med ett tonfall värdigt en grinig gammal kärring. Dumma jävel.

Fast egentligen gör det här inte direkt något, för ni vet såna personer man bara vill slita in på personaltoaletten och knulla sig halvt medvetslös med? En sån råkade jag också springa på idag. Och faktiskt, en gnällspikig dumfan plus en gudomligt ashet snygging slutar på plus, trots irritationsnivån. Kåthet trumfar retligt beteende, any day.

Tack vare detta andra möte gick jag runt på jobbet idag och tänkte snusk istället för att vara jobb-deppad och det gjorde under för mitt humör. Vem behöver ångestdämpande och antidepressiva när man kan prata en stund med en nästan-gud? Inte jag iallafall, mina hormoner är lättövertalade.

När de väl sätter igång att hormonstorma sig lägger de dock inte av. Och missförstå mig inte, sex är fenomenalt och det är oerhört trevligt att tänka på snusk istället för att tänka på tråkigheter, men en dags aktiv kåthet? Utan att få göra något av den? Lite, lite frustrerande.
Eller jättemycket. Snarare det.

Inga kommentarer: