11 december 2007

A-fucking-c-d-c man.

En dålig sak med AC/DC. Eller inte dålig, för det finns det inte, men en irriterande. Texterna handlar om sex. Handlar mycket om sex. Tjejer, sex, ragg, sex, mer sex... Missförstå mig inte, jag har inget emot att folk sjunger om sex (eller skriver om eller pratar om eller målar om), jag tycker faktiskt oftast om det. När jag själv har alldeles för lite av den varan så är det dock lite frustrerande när de nödvändigtvis ska köra upp det i ansiktet på en. Ni förstår. Jag kan inte gå omkring och bli kåt (eller åtminstone sugen) varje gång jag lyssnar på AC/DC eftersom jag lyssnar på dem precis hela tiden just nu. Det funkar inte. Eller jo, det måste det göra, men det är lite frustrerande. Lösningen är dock mer sex, inte mindre AC/DC, det hoppas jag att ni förstår.

Jag är trött, mätt och glad. Och lite nedstämd och ganska lycklig. Och fullkomligt onöjd med livet. Rättså konstig ekvation, det kan jag medge, men om jag kan vara sur på livet och samtidigt vara lycklig så är jag hellre det än bitter och ledsen. Faktiskt.

Nu ska jag glo lite på Planet terror hade jag tänkt. Tills vi ses igen;

"...come on over baby and I'll make you obscene."

Inga kommentarer: