18 december 2007

Paljettpojkar och neonbananer.

Var på teveinspelning med vänner idag. Det var underbart att få träffa dem, att få skratta och umgås lite. Förstås var det kul med teveinspelningen också, någon ny satsning på tv3 som sänds till våren. Sångtävlingar och skit. Poison kom en gång och jag blev glad.

Råkade bli kåt på en kvasihetero dansare iklädd paljetter. Kände mig plötsligt inte lika kräsen. Men han var snygg. Och de där jävla höftrörelserna var ju hypnotiserande. I hemmets lugna vrå känner jag mig dock inte lika sugen på att slita av honom glittret och våldföra mig på honom. Att vakna morgonen efter och se en paljettbeströdd väst ligga på golvet känns inte helt hundra.

Nej, nu blir det sängen. Är trött som jag-vet-inte-vad. Ska försöka trycka i mig lite pigghet så att jag kan läsa några sidor i Lisey's story. Om någon tvivlat på Stephen Kings magi med ord, läs den och ät upp era egna.

It's a bool. And not just a bool, it's a blood-bool!

1 kommentar:

. sa...

Nej men nu skrämmer du mig, vad har jag inte liggandes brevid mig om inte Lisey's Story. Som jag ska läsa innan sömn...