14 januari 2008

Förresten.

Husköpet gick igenom. Jag ska bo själv. Typ.
Inatt blev jag livrädd. Insåg att jag ska flytta ifrån mamma, från Sture, från Petra. Kommer vara ensam. Helt ensam. Eller nej, jag har ju grisen, men han är lite svår att samtala med. Han springer bara och gömmer sig i höet.

Men å andra sidan så kan jag spela musik hur högt jag vill när som helst, jag slipper andra människors disk, jag kan ha hur mycket fester jag vill. Jag kommer ha en trädgård, kommer ha en egen dusch som jag kan bo i om jag så skulle önska. Fler garderober, tre helt egna rum, ingen annans skit i kylskåpet. Högljutt sex när som helst, bara en sån sak. Nog för att det kräver någon att utöva sysslan med, men det kommer så småningom. Jag längtar mest efter musiken, faktiskt. Att kunna sätta mig i vardagsrummet klockan tre på natten och bara... drunkna.

Och jag ska bo nära pappa. Han är visserligen bortrest mest hela tiden, men när han inte är det så kan jag gå upp till hans hus och prata. Spela gitarr. Se på film, skratta, laga mat. Antagligen bråka lite också, men det hör väl till.

Jag är rädd men det ska bli så jävla bra. Inflyttningsfest, bara en sån sak.

Inga kommentarer: