14 januari 2008

Stå ut.

Jag mår konstigt. Jag vaknar ledsen, somnar förvirrad och går omkring lite som i en dimma. Egentligen vet jag nog vad allting beror på och det är inte mer krångligt än att jag har en dålig period. Sådana där saker man inte kan riktigt påverka, ni vet? Eller det kanske ni inte gör, ni kanske inte ligger med hjärtat dunkande hela nätterna och trycker er mot väggen för att känna att ingen åtminstone kan attackera bakifrån? Nåja, då har ni säkert något annat. För många brunnar att undvika, svårigheter att överhuvudtaget gå upp ibland, tunghäfta bland okända människor... Alla har vi någon skit att ta hand om, rensa ut, spotta på, knyta band med och få separationsångest av.

Och jag insåg precis vad jag måste göra.

One of these days I'm gonna change my evil ways, until then I'll just keep draggning on. Ride on.

Inga kommentarer: