09 februari 2008

Lördag.

Idag känns det verkligen som lördag.

Jag ska ut och handla mat snart. Antagligen blir det tzay, fullkornsbulgur (eller couscous) och en hel drös grönsaker. Det blir nämligen festlig middag ikväll, mormor och Ingvar är här och dagens musikalbesök ska avrundas med trerätters. Storasyster ska laga någon kalvgryta med risotto och eftersom jag är lite små-vegansk sådär, så kan jag inte äta något av dem. Därav matutflykten. Och jag måste laga något som är lätt och inte kräver mycket köksplats, eftersom storasyster är grymt territoriell (svengelska?) när det kommer till det rummet. Nåja, jag tror det blir bra.

Jag har min nya klänning på mig, och den har jättefin.. haklapp. Klädda små jearseyknappar, nedsydda detaljer och en supersöt spetskant. Det är mycket lättare att vara kär i klänningar än att mecka fåglar, klänningar gör i mångt och mycket som man säger (fast det är jobbigt när man spiller pommes frites på klänningarna, för då måste man hets-tvätta på fredagkvällen). Nåja, här är den iallafall, söt-haklappen. Jag är glad. I hela kroppen. Nästan sådär nykärt pirrig. Undra vad det kan bero på... Hah. Nej, nu ska jag ut i världen med Hives i öronen och planer i hjärnan.

Inga kommentarer: