29 maj 2008

Drömmande.

Jag har en ny dröm. En till dröm att lägga till listan på alla hundra grejer jag vill göra. Just nu är drömmen en skivaffär med en atelje i anslutning till butiken. Jag vill sälja utvalda vinylskivor och egendesignade, skräddade klänningar och små accessoarer. Men hur i helvete ska jag få det att gå runt? Det är det enorma problemet. Det är jättesvårt att försörja sig på sömnad och det är jättesvårt att få en skivaffär att gå runt nu i nedladdningens värld.
Fast å andra sidan så är det ju bättre om man är nischad. För en vinylsamlare skiter ju i att mp3-orna har kommit. Uppenbarligen, eftersom de sket i att cd-skivorna kom.
Vilken dröm. När jag tänker på det blir jag så längtansfull att det gör ont i magen. Och egentligen, måste det vara helt onåbart?

Nu gäller det att planera.

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som en mycket trevlig dröm! Trots allt är drömmar början till mycket och jag vet att du kan lyckas om du bara lägger manken till. När tänker du köra?

En annan sak: om du eller dina besökare är intresserade av att vinna en massa vinylskivor så titta gärna in på min blogg och var med i vinyltävlingen på http://www.ronnybgoode.se/?p=279. Deadline är den 25 juli kl 24.00.

Trevlig sommar och lycka till!