12 juni 2008

Boet.

Sommarljus som envist tar sig in genom både persienner och fördragna gardiner. Instängd värme. Skrynkliga lakan och ett täcke utan täcke i. Kudden har ramlat ner på golvet och kläderna ligger i i uppgivna högar på det dammiga golvet. Nattduksbordet, det där som är menat för en person, är belamrat med prylar nu när det plötsligt är en till som sover i den trånga sängen. Nycklar, mobiltelefoner, utlånade och tillbakalämnade ipods, dåliga deckare och en jordglob där han pekade ut sina destinationer för mig innan jag hade riktigt blivit helt kär i honom. Spegelgarderoben väsnas alltid för mycket och trots att han har flyttat ut sängen ytterligare en bit så slår jag alltid i dem med knäna när han klär av mig eller när han tar upp all plats i sängen när han sover. Teven som bara visar fotboll och sportkvällar, laptopen vi ser alla filmer på, filmerna någon alltid somnar till för att vi är för upptagna med annat innan klockan blir alldeles för mycket. Morgonrocken jag lånar, bokhyllan där min utlånade bok står orörd.

Och huvudpersonen i den här världen är det vackraste jag någonsin sett.

1 kommentar:

pinsamt tyst. sa...

hittade hit av en slump och det här inlägget var så himla sött att jag var tvungen att kommentera. gillar din blogg med andra ord.