12 juni 2008

Längtan efter något annat.

På söndag bär det av till London och det ska bli så roligt att träffa storasyster igen! Dessutom ska det bli skitkul att komma till ett land som inte är Sverige. När jag var i Tyskland i helgen kände jag det där suget igen, suget att komma bort, suget att fylla hjärnan med nya intryck, låta hjärtat överflödas av nya känslor. Stockholm börjar kännas litet, det börjar kännas som att jag har sett allt. Det är samma varumärken överallt, samma människor, det talas samma språk, tunnelbanelinjerna ser likadana ut som de alltid har gjort. Jag vill ha något annat. Något mer.
Men samtidigt har jag för mycket som håller mig tillbaka. Min egen rädsla för det okända, alla underbara människor, den här fantastiskt totala kärleken som gör mig helt yr just nu. Min plan inför framtiden.
Tur att jag har storasyster i London då, så att jag kan åka dit ibland och försvinna i myllret av människor som inte talar svenska eller vet att Skogås ligger på pendellinjen mot Västerhaninge.

Inga kommentarer: