23 oktober 2008

Snodd lista.

A is for age; 20 år. Inte längre tonåring men definitivt inte vuxen än.
B is for booze of choice; Jag gillar inte alkohol. Speciellt på senaste tiden har jag blivit väldigt avogt inställd till fylla och alkohol och festande. Jag föredrar apelsinjuice framför en bra serie och ett lyckat sy-projekt på fredagkvällen och godis med en kanna vatten och världens finaste pojkvän på lördagskvällen.
C is for career; Jag vet inte än. Jag pluggar och drömmer. Skulle vilja se mer av världen innan jag bestämmer mig för vad jag ska bli när jag blir stor.
D is for your dad's name; Pappa. Det är iallafall så jag känner honom.
E is for essential items to bring to a party; Som jag redan sagt så är party inte alltid min kopp te, men ibland kan jag tycka det är jätteroligt. Då har jag oftast med mig lagom med alkohol, lite självkänsla och kanske något att äta.
F is for favourite song at the moment; The Donnas - Take it off
G is for favourite game; Alfapet!
H is for home town; Stockholm.
I is for instruments you play; Gitarr. Fast den har fått stå relativt orörd ganska länge nu.
J is for jam or jelly you like; Hallon (fast man får så jobbiga kärnor i tänderna) och lingonsylt.
K is for kids; Jag träffade två kids igår! En 5-åring och en 4-månadering. Sötaste kusinbarnen i världshistorien tror jag.
L is for living arrangements; Bor i ett litet hus med kök, badrum och tre rum på min pappas tomt. Helt perfekt.
M is for mother's name; Mamma.
N is for name of your crush; Fågeln. Jag vet inte varför jag inte vill skriva ut hans riktiga namn, trots att de som vet vem jag är vet vem han är. Men det känns lite... hemligt att inte göra det. Det är ett väldigt fint namn iallafall.
O is for overnight hospital stays; Fruktansvärt. En gång när jag hade hjärnskakning i 12-årsåldern och sen två sjukhusvistelser när jag opererade ljumskbråck när jag var 5 och 7. Och så ett inte overnight när jag opererade min näsa och det var också blä-igt. Jag hatar att känna mig utlämnad, hatar att känna mig sjuk och som ett litet offer. Jag vill ha mina kläder, jag vill stå på mina fötter och vara stor och stark.
P is for phobias; Prata framför folk.
Q is for quotes you like; Väldigt många, men det här är fantastiskt vackert; "... but there's no way to tell for sure because by then she's lost in the land of sleep and he is too, and when they go there they never go together, and she is afraid that is also a preview of death, a place where there may be dreams but never love, never home, never a hand to hold yours when squadrons of birds flock across the burnt-orange sun at the close of the day." - Stephen King

R is for relationship that lasted the longest; Jag ser in i framtiden och säger att det är det jag har med Fågeln. För de andra förhållanden jag har haft räknas inte.
S is for sartorial style; Är det här klädstil? Sånt jag tycker är fint? Och så försöker jag ha mina hemsydda saker så mycket som möjligt, för det är så roligt.
T is for time you wake up; Mellan åtta och tio.
U is for underwear; Fina, icke-urtvättade.
V is for vegetables you love; Aubergine, broccoli, gul lök. Om potatis skulle räknas skulle det stå som nummer ett.
W is for weekend plans; Klassfest på fredag och H&M-grej på lördag.
X is for x-rays you've had; Senaste var för några veckor sedan när jag sabbade mitt finger. De ville se om det var brutet men det var det inte. Det var bara uppslitet. Mums.
Y is for yummy food you make; Jag tycker nog att jag är rätt bra på mat överhuvudtaget, men klyftpotatis med tzatsiki brukar vara uppskattat. Och min thai-wok.
Z is for zodiac sign; Våg, fast det bryr jag mig inte om.

Inga kommentarer: