16 oktober 2008

Hipp hipp hurra!

Nu är det min födelsedag!

Det betyder att jag har min finaste klänning på mig, att jag har satt upp håret på ett extra fint sätt och att jag är sprudlande superglad. Om tjugofem minuter åker jag mot skolan, har en förhoppningsvis rolig lektion och sedan, sedan börjar det roliga! Jag och mamma ska åka ut till Sumpan och köpa tyg. Jag har tagit fram min återstående sparade skatteåterbäringsfemhundralapp för detta tillfälle! Nu ska det köpas tyg och, vad viktigare är, sys! Jag gjorde imorse klart mitt nya klänningsmönster så nu måste det ju provköras. Jag längtar så fruktansvärt mycket! Och efter det blir det myspysmiddag på Lao Wai och det ska bli så hemskt roligt också. Mamma och Fågeln, två av mina absoluta favoritmänniskor i världen. Mm...

Och så har det ringt många. Jag har fått minst sex samtal denna morgon+sms+facebookmeddelanden. Och då räknas inte ens mina närmaste vänner eftersom de antagligen ser det som lite överflödigt att gratta mig noggrant idag eftersom det blir kalas imorgon.

Åh! Åh!! Åh!!! Tänk om alla kunde vara lika glada som jag är just nu. Då skulle alla kärnkraftverk bli onödiga, för energin från att alla dansade runt och log och sjöng skulle kunna driva vad som helst. Födelsedag!

2 kommentarer:

Sofia sa...

Grattis! Tack för din fina kommentar, det känns fint att veta att det finns människor som bryr sig om andra okända människors problem. Jag hoppas att du får en fin födelsedag!

Sanna sa...

Tack så mycket! :)

Födelsedagen var jättefin:)