30 juni 2009

Glädjefnatt.

Herregud vad fint mitt liv är just nu. Först och främst; jag kom in på Tillskärarakademin!
Varje gång jag sluter ögonen så fylls jag av hopp och pirr i magen inför hösten. Plötsligt känns min "arbetslösa passiva sommar" som ett vackert sommarlov. Lite tack vare min mormor som påpekade att jag faktiskt nu har sommarlov. (PS. Min mormor är världens finaste mormor i hela världen).
Jag kom precis hem från en underbar semester i Italien. Hela gänget var med, vilket innebär sötaste pojkvännen, mamma och Mats och syster och hennes pojkvän. Vi hade jätteroligt, kock-syster lagade fantastisk mat, det badades och solades, vi upptäckte bergsbyar och såg vackra städer. Höjdpunkten synmässigt var Venedig, jag kunde inte stänga munnen ibland utan satt bara med hakan i knät och tog in.
Imorse kom jag hem och det var underbart det också. Soligt och fint, helt städat hemma i mitt hus och lugn och ro. Desstuom fick jag veta att pappas "fru" (som han kallar henne) kanske ska flytta hit med sina två söner. Det känns jätteroligt, en liten halvfamilj uppe i pappas hus.
Plus att jag och pojkvännen åker iväg på semester igen på söndag.
Plus att jag ska till mormor lång tid senare i sommar.
Plus att jag ska till landet lång tid senare i sommar.
Plus att jag ska hälsa på syster i London senare i sommar.
Plus att jag ska se U2 senare i sommar.

Plus förstås att jag har kladdkaka och grillchips och en Hitchcock-film kommandes.

Finns det något bättre än att vara Sanna idag?

Inga kommentarer: