21 november 2009

Folk har dålig koll när de är 15.

Jag hade en kompis när jag var yngre. En lite sådär "alternativ" person som var rätt duktig på att se ner på folk. Han störde sig som fan på att modedesigners använde punkattribut i sina skapelser och det tyckte han var så hemskt ytligt och töntigt.

Okej, ni kanske inte förstår det fantastiskt roliga i det här, men jag ska upplysa er. Den här killen gillade Sex Pistols. De som, så att säga, skapade punken och dess attribut. Vet ni hur de kom till? Malcom McLaren och Vivienne Westwood, modeskapare, ville sälja mer kläder ur sin butik och skapade ett band med högst tillgjorda punkattribut och såg till att de blev stora. Punken skapades av modedesigners. Och han var arg att modedesignersarna tog hans kära punk och gjorde den till mode...

Det här tänker jag på ibland när jag vill fnittra lite för mig själv.

Inga kommentarer: