30 december 2009

Rening.

Har just raderat en hel hög människor på min facebook. Jag insåg att jag loggar in, flera gånger om dagen, och ser en hel news feed med människor jag skiter i. Den-och-den-gjorde-det-och-det-och-laddade-upp-den-och-den-bilden-på-den-och-den-människan-som-jag-om-möjligt-bryr-mig-ännu-mindre-om.
Känns jävligt bra. Man måste rensa ibland. Speciellt när det gäller ställen där all möjlig skit om alla möjliga människor trycks upp i ansiktet på en när man bara vill logga in och skriva något kvasi-filosofiskt på sin status. (Okej, kanske inte ens kvasi, men jag trivs med det i vilket fall som helst).

Och det kan ju kännas lite jobbigt om nu någon som jag raderat, mot, väldigt mycket mot, förmodan, läser min blogg. Men å andra sidan, du som isåfall känner dig lite nedtryckt, tänk efter. Skulle du hälsa på mig på stan? Har du någonting att säga mig, som skulle göra något för någon av oss? Har vi ens kontaktat varandra ens över facebook sedan du lade till mig i din vänlista? Vet du någonting om mig som ens spelar roll? Vet du något mer än att jag hade svart hår i åttan och illrött hår i nian? Vet du en enda sak om mig som bär någonsorts vikt idag? Vet jag någonting av relevans om dig?

Nej, just det.

Inga kommentarer: