02 april 2010

The more you do, the more do you do.

Fick en förfrågan om att bli porträtterad av en fotograf (en grym jävel ovanpå detta) och jag blev hemskt inspirerad. Har fått massa idéer till grymma fotoserier och allt möjligt och det känns så kul. Ytterligare ett sätt att få ut min kreativitet. Just nu håller jag på att bejaka alla mina kreativa sidor, gör musik på datorn (eller gör och gör, jag sitter och testar massa olika instrument och känner mig skitnöjd när jag lyckas åstadkomma ett enkelt beat, men ändå), spelar massa gitarr, ritar, skriver (har till och med skrivit en och annan låttext, men säg inget till någon), försöker snurra till mina kläder och kanske styla mig lite annorlunda vissa dagar, sätter upp massa saker hemma på väggarna, gör kollage, funderar på att kanske pröva på street-art... Och jag känner att istället för att dessa saker, som man kanske först tror, tömmer mitt kreativa förråd så är det snarast tvärtom. Ju mer saker jag gör, desto mer inspirerad blir jag. Och inte att förglömma, ju fler kreativa människor som håller på med intressanta saker jag träffar, desto mer inspirerad, och inte minst!!!, motiverad blir jag. Det här är så jävla roligt att ni inte kan ana. Jag kan inte komma ifrån att oavsett hur kul det är att ha sex, eller att vara kär, eller att gå på bio med en kompis eller gå ut på krogen och supa eller ta promenader i skogen eller äta väldigt god mat så finns det absolut ingenting på denna jord, absolut ingen-fucking-ting alls, som går upp mot känslan att skapa, att åstadkomma något, att bli inspirerad och att uttrycka något genom sitt skapande, oavsett vilket medium. Och då kan ni erbjuda mig hur många tiopoängsorgasmer med tiopoängskillar eller tolvprocentiga vinglas med hundraprocentiga vänner eller totalharmoniska promenader i lummiga gröna skogar som helst, jag kommer ändå aldrig sälja min kreativitet för ett inre lugn.

Inga kommentarer: