13 maj 2010

Torsdagstankar.

- Jag saknar att vara tillsammans med någon, så som det var när jag var femton. När man var en del i kompisgänget och det aldrig var "grabbkväll" som uteslöt en, för då var man var en av grabbarna, bara att man råkade ligga med en av grabbarna också. Mitt nästa förhållande vill jag ska vara väldigt avslappnat, på det viset. Inte massa åtskillnad mellan vän och flickvän, jag vill bara leva sida vid sida med någon som inte ser mig som ett husdjur som får vara med här och var utan som en rolig polare som berikar umgänget och som man bara råkar vara kär i.

- Folk snackar så mycket skit och trippar så mycket på tårna tills det enda som återstår är missförstånd och dumheter.

- Jag tycker om mina nya vänner. Och att sitta och prata. Det gör mig lycklig. Människor gör mig lycklig. Att vara ensam gör mig också väldigt lycklig, men det behövs liksom båda. Och de gör mig lycklig på olika sätt. Ikväll ska jag nog vara ensam tror jag, för det blir himla mycket fina folk-festiviteter i helgen och jag behöver en natt med pennorna och koffeinet. Mmm... Allt är så bra.

Inga kommentarer: