30 oktober 2007

Kavajer.

I somras, som en förberedelse och ett välkomnande inför hösten så försökte jag köpa mig en kavaj. Jag beställde en från Ellos men den var ful, och sen letade jag vidare men ingenting fungerade.
Tills jag tittade i mammas garderob och hittade en underbar kavaj som hon har sytt. Den är faktiskt i ull, men jag har beslutat att det ändå inte går att göra ogjort och att jag inte skadar eller stödjer genom att ha kavajen på mig.
Det var det bästa någonsin, mamma är jätteglad för att den kommer till användning, hon tycker att den är alldeles för bred över axlarna på henne och jag tycker att den är fullständigt perfekt. Mina axlar har ju något av en kylskåpsform redan, så jag antar att jag är van.


Vet ni hur underbart det känns att leva i något som ens mamma har skapat? Förutom ens egna kropp då förstås...

Inga kommentarer: